« Γιατί, όταν δεν ξέρεις που θέλεις να πας, κανένας άνεμος δεν είναι ούριος. »
Ένα σημαντικό κομμάτι για τη σωστή προετοιμασία του υποψηφίου είναι η έγκαιρη αναγνώριση των κλίσεων και ενδιαφερόντων του, ώστε η επιλογή κατεύθυνσης και επιστημονικού πεδίου να γίνει με γνώμονα τη στόχευση προς το επιστημονικό πεδίο με τις περισσότερες επιλογές.
Γεγονός είναι ότι, οι άνθρωποι έχουν πολύπλοκη προσωπικότητα, με διαφορετικά ενδιαφέροντα, ταλέντα, προτιμήσεις, ικανότητες, δεξιότητες, στόχους και αξίες ζωής, θέληση, φιλοδοξίες. «Αι δε πράξει ανθρώπων από θυμού και επιθυμίας», Αριστοτέλης.
Γι’ αυτό και απαιτείται ο έγκαιρος και έγκυρος επαγγελματικός προσανατολισμός με τη συνδρομή συμβούλων καριέρας και τη λήψη κατάλληλων τεστ από την ηλικία της εφηβείας, ώστε να γίνει γνωστό ποια είναι τα πραγματικά ενδιαφέροντα, οι κλίσεις και τα ταλέντα του καθένα, ποια επαγγέλματα του ταιριάζουν και ποια όχι.
Οι ικανότητες, οι δεξιότητες, οι επιδόσεις, σε συνδυασμό με τη θέληση, αποτελούν το δεύτερο βασικό παράγοντα για τις επιλογές σπουδών, επαγγελμάτων και σταδιοδρομίας. Γενικότερα, οι επιδόσεις στα μαθήματα είναι ένα πρώτο κριτήριο για το είδος και κυρίως για το επίπεδο σπουδών στο οποίο μπορεί να στοχεύσει. Αλλά δεν αποτελούν το μοναδικό κριτήριο για το μέλλον. Οι επιδόσεις μπορεί να βελτιωθούν ριζικά, εφόσον υπάρχει ισχυρή θέληση, στόχοι και ευγενής φιλοδοξία. Γι’ αυτό και ο βαθμός της θεληματικότητας, της επιμονής και της προσπάθειας που είναι διατεθειμένοι να κάνουν ορισμένα άτομα, έχει ιδιαίτερη σημασία. Σημασία έχει λοιπόν ο συνδυασμός των επιδόσεων με τη θέληση και η κατάλληλη αλληλοσυσχέτισή τους με τους άλλους παράγοντες.
Οι προοπτικές της αγοράς εργασίας και των επαγγελμάτων, αποτελούν τον τρίτο αποφασιστικό παράγοντα για τις σωστές επιλογές σπουδών, επαγγελμάτων και σταδιοδρομίας. Γι’ αυτό και οι ενδιαφερόμενοι, οφείλουν να πληροφορηθούν τις αξιόπιστες προβλέψεις που υπάρχουν για τις προοπτικές αυτές.
Βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ολοκληρωμένος άνθρωπος και επιτυχημένος επαγγελματίας, είναι εκείνος που έχει πνευματικές ανησυχίες και ευαισθησίες, εμμένει σε αξίες και αρχές, αναζητά τη μόρφωση και τη γνώση, ασχολείται με την τέχνη και τη λογοτεχνία, την προστασία του περιβάλλοντος, συμμετέχει στα δρώμενα και σε δράσεις κοινωνικής αλληλεγγύης, αναπτύσσει κριτική και δημιουργική σκέψη, ενεργεί με εντιμότητα και διορατικότητα και δραστηριοποιείται θετικά για το δικό του αλλά και για το γενικότερο καλό.
Ας μην ξεχνάμε τις επτά βασικές αρχές ζωής κατά τον Μαχάτμα Γκάντι που είναι ότι «δεν μπορείς να έχεις γνώση χωρίς χαρακτήρα, πλούτο χωρίς μόχθο, κέρδος χωρίς ήθος, επιστήμη χωρίς ανθρωπιά, πολιτική χωρίς αρχές, απόλαυση χωρίς συναίσθημα, αγάπη χωρίς θυσία».
(careergatetest.com)
Το Κέντρο Ιδιαιτέρων Μαθημάτων Ξύστρα παρέχει μια σειρά Συμβουλευτικών Υπηρεσιών για τους μαθητές του.